bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

DRUMUL SPRE INALTIMILE ROMANIEI

Echipa: eu si cu mine

Traseu propus: parcurgerea unor creste alpine(Ciobanu, Buteanu), hornuri(Caltun, Rasucit), creasta Crai, Timpa Brasovului
Realizari: in functie de ploi, curaj, rezerva de hrana, basici
Perioada: joi(28 iulie) - miercuri(3 august 2005)
Traseu realizat: Porumbacu-Custura Ciobanului(lc 1)-Negoiu-Bilea(+3/4 din Buteanu)-Moldoveanu-Tamasul Mare-Plaiu Foii-V Crapatura-Cab Curmatura-Zarnesti-Brasov-Timpa
Vremea:
-in fiecare zi ploua, traznea, dadea cu grindina pe la ora 13-14 pina spre ora 17;
-luni noapte a plouat cu bubuieli. midsize-girls
Album foto Picasa
Ture in zona : 1999(Tunsu-Bilea http://expeditii.uv.ro/1999/tunsu-bilea/tunsu-bilea.php), 2004(Tunsu-Caltun-Zarnesti)
Si acum sa spun cam cum a fost:

28 IULIE 2005, JOI
Cu 2 trenuri personale reusesc sa cobor in Porumbacu pe la ora 22.30. Pe intuneric si fara lanterna prind drumul spre sat apoi spre Porumbacu de Sus. O localnica imi arata ulitza buna(era sa gresesc) si continui sa merg pina la ~1Km de confluenta cu V Tunsului. Inoptez pe iarba linga o casa parasita. Ma invelesc cu pelerina. Nu am sac de dormit sau cort ca doar e vara...Ha!

29 IULIE 2005, VINERI
5.15 trezirea, cerul e senin si frigul ma pune repede la marsaluit.
In dreptul carierei de marmura se simte o boare de caldura, cam ciudat!

cariera marmura

De la cab coboara 2 turisti.
8.30 Capatul drumului forestier(22Km de la gara).
capat forestier porumbacu

Pe poteca ma intilnesc cu un cioban si cu cabanierul care-si mina magarii la vale (destul de intuneric!).
magarii cabanierului

10 Cab Negoiu, soarele arde, turistii string corturile iar cei mai lenesi se hotarasc sa plece in trasee. Apare si ceata spre Scara. La 11.20 intru in firul vaii Saratii pe Drumul Zmeilor
drumul zmeilor drumul zmeilor

Splendid! Nu mai trecusem pe aici din 1999. E placut sa revad asa locuri de basm. E cald si oboseala ma cam incetineste. Aici ii prind din urma pe alti turisti. Ma fotografiez singur si apoi plec spre Custura Ciobanului

Custura Ciobanului cu cele 2 strungi: a Ciobanului si Spiess

Pe la ora 12 intru intr-un circ median. Iau apa ca s-ar putea sa fie ultima sursa si apoi mai sus de Masa Prinzului caut un bolovan unde ascund mincarea si lucrurile inutile. Iau doar materialele de alpinism si atac Strunga. La ora 14 sint la 2308 in cel mai inalt punct al strungii. Imi pun hamul, fac ceva poze si urc in prima lungime din Custura Ciobanului.

Prize frumoase, sint cam nesigur si ezitant la inceput, gasesc primul cui, privesc in vale si constat ca se stringe ceata. Asta e, trebuie sa continui pina la ''regrupare'' pe brina. Traversez si banala brina si sosesc in lc 2. Studiez putin terenul, e destul de accesibil si ii dau bice.

Tirziu constat ca deja ma aflu intr-o ceata laptoasa. Apoi simt niste picaturi pe mina. Uf, ploaieeee calatoare ca te-o prinde mindrul soare....cu un pai cu un mai cu maciuca lui Mihai.
Dar vad ca nu-si face efectul cintecul si trebuie sa descatar pina la cuiul de rapel(ce bine ca e asa ceva, destul de ascuns!). Scot semicoarda, imi pun pelerina ca deja arunca apa cu galeata si ii dau drumul in sfoara. Hop, se desprinde un cataroi, nu pot sa-l stapinesc si vrea sa cada exact pe sfoara mea. Si n-am nici un prusik sa ma opresc ca sa folosesc miinile. Trag sforile si-i dau drumul bolovanului.Nici nu stiu unde s-a dus ca mult zgomot a facut. Exact 21m e rapelul, ca altfel trebuia sa mai zbor. String coarda si o tai spre V Saratii. Dibui ascunzatoarea si se mai opreste ploaia(ora 15.15).

Sfoara mea e fleasca si mai grea.
Urc spre Cleopatra pe o frumusete de bolovani, de poteca nu e vorba, noroc cu marcajul.

In saua Popasul cu Mihai dau de niste golani(care poate trebuiau sa fie la Sighisoara la cintat). Merg mai departe si mai intilnesc 2 baieti. Incepe iar sa dea cu bubuieli si ploaie. Imi pun pelerina si sintem cam nesiguri de trecerea peste Negoiu. Ezitam, stam sub virf citeva minute apoi la ora 17 ne pozam pe virf.

O nimika toata, nu mai simt nimik la a 5-a oara.
Coborim spre Str. Doamnei pt a evita umezeala de pe Lanturi.

Eu merg mai repede si intru spre Valea Caltun.

Cineva a facut un adapost din lespezi, cu acoperis.

La refugiu (18.30) e aglomeratie si corturi. Se insenineaza. Pe Connex nu e semnal (cei pe dialog reusesc sa vorbeasca). Dorm ghemuit in geaca de iarna.

30 IULIE 2005, SIMBATA
5.30 plec odata cu zorile, spre a vina rasaritul de pe Crenelata.

Vinez si o capra

La 6.15 fac popas pe Laitel

iar la ~7.30 iau micul dejun in gavanul Paltinului. E racoare.

La Bilea (ora 9) e aglomeratie, comercianti, masini. Hotarasc sa urc in Creasta Buteanului

. Urcus lejer pina in Valea Vaiugii de unde se cam pierde marcajul.

Eu mai urc putin pe vale apoi prind o poteca pe versant care iese la marcaj si in Saua Netedului(ora 10.15). Popas de fotografii pina la 10.40 apoi ii dau bice spre Turnu Plecat. Citeva brine ocolesc virfuletele dar eu le mai urc pina ajung la niste traversari mai expuse. Pe Buteanu au aparut turistii.

Ce aproape mi se par. Calaresc o creasta, trec printr-un mic horn, incerc sa ies iar in creasta dar nu mai pot cobori si iar revin pe brinege. Pe partea sudica a unui vf e o pata mai negricioasa. Iar se string norii. Caut continuarea pe brinege ca pe creasta e greu cu bagaj maricel. La ora 13 hotarasc sa cobor pt ca iar vine ploaia. Pina ajung sub saua Netedu ii da cu ploaie. Caut un bolovan in V Vaiugii si stau cam 1h pina se opreste.
Pe la ora 3 urc spre Saua Vaiugii.

Trec pe linga o turma fara cioban si ciini si apoi intru in grohotisul ala nasol si cu pamint. Panta creste, eu fortez si ies cam dupa 40 min de la bif Netedu-Vaiuga in Saua Vaiugii. Urc pe Buteanu.

Iar tuna si simt cum se electrizeaza parul de lemn de pe vf. Ma las la pamint, apoi fac 2 poze si cobor spre Portita. E mai bine. Urc si pe Vf Capra unde dau de un baiat cu geanta de voiaj; vrea sa ajunga la Manastirea Simbata ca sa munceasca. Sint cam suspicios, merg atent la orice miscare(poate o fi vreun nebun si-mi face vint in hau).

Trecem pe la Revolver

si iesim la Monumentul Speologilor de pe Piciorul caprei.

Coborim in Cald Fundu Caprei pe ceva zapada.

Sint atent la bif spre ref Fer Zmeilor.

Da, inainte sa inceapa urcusul pe umar(de fapt la vreo 3min de urcus) se face punctul rosu. Trecem pe la izvoras, alimentam si la 18.30 sosim la refugiu. Usa nu se inchide. Sper sa se repare pina la iarna. Noaptea fiecare se inveleste cu ce are(el cu un prosop si ziare si eu cu geaca).

31 IULIE 2005, DUMINICA
6- plecam spre 3 Pasi de Moarte

Urcus sustinut. Trecem de Arpas si Nerlinger

Lacul Buda si coborim la Iezerul Podu Giurgiului , inca inghetat. Luam apa de la gura de varsare si iar pauza.

Urmeaza drumul lung spre Modoveanu. Constat ca salamul mi s-a cam stricat si nu mai pot ramine inca o zi la ref Vistea sa fac Hornul Rasucit si Galasescu. Pe Vistea e aglomeratie si bagaje. Noi luam ranitele si suim pe TOP (ora 12.10) Blah, a 5-a oara, degeaba, mereu vreme frumoasa, mai putin iarna cind era ceata.

Coborim si mincam in Portita Vistei apoi ca de obicei se string norii. Da cu bubuieli, grindina si se zguduie caldarile. Ne mai oprim si noi pe deasupra Seii Vistisoarei.

Tovarasul de drum sta sub umbrela iar eu sub pelerina. Strainii s-au oprit din mers doar noi ii dam bataie.

Spre Fer Mica incep sa incurajez grupurile care merg catre Moldoveanu. Sint sigur ca n-o sa mai ploua pina miine la amiaza. Niste virstnici ma intreaba in gluma daca-s perne de puf si plapume in ref Vistea, da sigur, au adus asta toamna ca e renovat fain.
In Fer mica camaradul se hotaraste sa urmeze niste straini catre Simbata iar eu cobor inspre V Rea de sub fereastra sa iau apa. Vremea se amelioreaza dar mai tuna spre Urlea.

Merg exact in directia negurei, spre Balaceni

Cu emotii si tristete parasesc crestele de Piatra si intru in zona cimpiei de pe plaiurile Zirnei. La 18.15 intru in ref Zirna. Nu are usa. Vin si 2 brasoveni, fiecare cu ghitara lui si vor sa ajunga pe Negoiu. Imi povestesc pataniile cu ciini de pe Lerescu si Berevoiu. Ah, ce m-asteapta miine...

1 AUGUST 2005, LUNI
5.50 plec pe Fata Unsa, e senin, racoare si astept sa gasesc izvorul.

Un stilp e la pamint si nu prea pot sa-l pun singur. Inspre Berevoiescu dau de 2 turme cu ciobani si ciini.

Intru in vorba cu baietii, ciini vin, ma miros si pleaca(ce bine ca nu mi-am dat cu spray!). N-am nimik sa le dau, ca nici eu nu mai am. Sint incintati cind aud ca-s a 4-a oara prin zona lor, pe Comisu

11.15 Lerescu Mare cam mereu la aceasi ora. Nu am semnal connex. Pe creasta se string clabucii.

Pauza 30min apoi zoresc spre Lerescu Mic pe marcaj. Intr-o iarna am ratacit pe aici, alta data am coborit/urcat direct pe un culoar pe v rudarita dar acu marcajul e refacut iar poteca e clara in zmeuris. Pe la 12.45 sint la bif de pe saua Lerescului Mic(Piatra Arsa): marcaj spre Canton Rudarita si spre Crai)4-5 ore. Hotarasc sa urmez drumul dpre Crai desi n-am harta si n-am studiat prea bine harta acasa. Trec pe la o baliza, pe linga alta darapanata(probabil Fagetu Caprei, Lerescu Mic). Pe culme balariile sint mari dar se zareste poteca si marcajul. si ies intr-o poaiana cu o fosta stina Ciocinea.

Spre Iezer tuna. Trec pe linga 2 izvoare si apoi intilnesc un grup de vreo 3 culegatoare. Merg repede si dupa ~2h ies intr-o poiana mare, in panta cu un grup de 3 stine parasite. Pierd poteca in jungla de balarii. In fata stinei e un izvor . La ora 3 ramin in casa de la 1520m, probabil Piscul Manastirii inconjurat de stevie, urzici si brusture de pina la 2m inaltime.Caut continuarea, gindind a fi Tamasul Mare. Mai tirziu mi-am dat seama ca mai e destul pina acolo. Tuna dar ploua abia noaptea.
Trebuie sa modific iar tura ca nu-mi ajunge mincarea. Las Saua Funduri pe alta data. In stina, o musca nu ma lasa in pace.

2 AUGUST 2005, MARTI
6 - plecare prin balarii, e senin. Ma ud repede dar tb sa inaintez. In partea de sus sint inca 2 stine din care una e la pamint.

Dupa inca 30 min ies la o noua stina parasita, intr-o sa(probabil 1482 m, Piscul Rachitii). Mai departe, versantul sting e in exploatare urmele tractorului sint pina pe culme.
Dracsinul parca e mai aproape. Dau de niste cai si socotesc ca sint aproape si de oameni.
8 - sub Vf Tamasu Mare(1735), la bif Plaiu Runcului(2h la Plai Foii) si Curm Foii(1,5-2h), Comisu(3-3,5h). Aleg Runcu si imediat gasesc un izvor. Banda galbena e cam stearsa, poteca si ea la fel, tb sa fiu atent. Intru iar intr-o poiana cu vegetatie mare. 2 stilpi imi arata directia(cam greu la vedere pt cine urca) intru iar in padure, poteca abrupta in trepte, nici nu m-as incumeta sa urc pe aici. Ies in Pna Runcului(urme de stina), tzin culmea, intru in padure apoi aud zgomote de DRUJBE & TRACTOARE ca n-ar cadea copacii pe ei sau n-ar lua foc padurea. Trebuie sa renuntz la Plaiu Runcu pt ca e greu de mers pe sub copacii care cad continuu. Cobor pe urmele unui tractor, ma ajunge unul care trage 3 imensi molizi, apoi il ajung eu din urma ca i se strica ceva la tractiune. J!
9.15 Birsa Grosetului, cam la 15 min de Plai foii. Fac o baie in piriu apoi la ~10 trec prin fata cabanei. Ma pun pe marsaluit prin arsita si praful produs de cai putere. Nici nu ma uit inapoi. Ei dar trece si o masina a SALVAMONTULUI si nici gind sa opreasca. Mai baieti, ce pumni v-as....n-are rost, v-o luati voi odata, poate la iarna cind o sa intrati intr-un sant si eu o sa fiu cu coltarii pe drumul patinuar si-mi veti cere ajutor....La 1 Km de oras, un batrinel cu caruta se opreste si ma duce pina la intrarea in drumul spre V Crapaturii(ora 12.40). Merg prin finete si apoi dau de un izvor captat in beton.

Lumea e la cosit de fin. Soarele nu conteneste, dar stiu c-o sa ploua iar. Dupa vreo ora de mers prin pasuni sosesc la intrarea in padure in V Crapaturii. Ce bleg, puteam sa urc pe un drum care indica spre schit. Asta e. Incepe ploaia si ma adapostesc cam 1,5 ore sub o coroana. Valea Crapaturii e frumoasa si inaintez repede.

Ies in Saua Crapaturii, trag ceva poze

si apoi cobor in Cab Curmatura.(ora 17) E o tabara de corturi care se straduie sa mai repare poteca.
Campare 80krol/zi/cort
Cobor prin Zanoaga(fara pb la stina) si ramin peste noapte mai jos de Botorog la o casa dezafectata. Peste noapte se insenineaza.

3 AUGUST 2005, MIERCURI
5.30 plec spre oras. Pe la 7.15 as avea un tren spre Brasov dar constat ca se iau bilete din tren la suprapret(33mii fata de 21 mii). Sic ! Elevii&studentii nu iau cu reducere.
Ma duc si iau un buz de ora 7 care face 25krol si ma lasa in Bartolomeu. De aici ma uit pe cer, gasesc......TIMPA si apoi da-i Zmeule bataie pe strazi. Stau putin prin Piata Sfatului

fac ocol Bisericii Negre(15mii elevi, 30mii adulti/viziting) si apoi ies spre Parc. Urc doar cu o juma de litru de suc, mai rau ca pe munte. Si Gabony asta crud a fost cind a constriut treptele. In luminisuri soarele arde bine, eu tip de durere la rosaturile din talpi si pe la 10.30 flutur steagul pe VF TIMPA. Au trecut 9 ani de la ultima ,,escalada" pe vf. Panorama si turisti veniti cu cabina.

Pe la 2 incep coborirea pe serpentine, presat de sete. Dupa 2950m de alee ies la cismeaua de la statia cabinei. Apoi mai stau 1 ora in parc si ies in arsita orasului. O iau incet spre gara. La 8 seara iau ultimul personal spre Ploiesti.

Nu sfatuiesc sa o luati pe Plaiul Runcului, mai bine pe Plaiul Mare. Padurea se tot taie, dar de jos nu se vede, e intacta. Asta a fost aventura mea solitara, acu stau si-mi pansez talpile.